Krokat mobilfodral



Mobilfodral krokat med enkel krokmaska i ett melerat garn från Himalaya Mercan garn. Avslutningsvis har jag broderat på ett hjärta med korsstygn.

Idag är ledig dag. Jag har städat och tvättat och Stella har haft sin kompis Alva här hela förmiddagen. Linda och Hannah lånade min bil och stack till Väla en sväng. När Jörgen kommer hem ska jag och Hannah iväg till Ikea och kolla in grejer som hon behöver till sin studentlägenhet. Efter det blir det om vi hinner en snabbis inom Väla för att kolla vilka nya affärer som öppnade igår. På vägen hem får det bli en runda i mataffären då kylen gapar tomt här hemma och idag kommer Jörgens barn hit.
Det var tänkt att Bodil skulle komma förbi idag men hon har som många andra drabbats av en ordentlig förkylning. Jag hade längtat efter henne så jag hoppas hon snart kryar på sig och att vi kan boka in en ny träff snart.

Då offentliggjordes lilla prinsessans namn. Estelle det var väl helt otippad. Superkul med tanke på alla bettinginstansterna som gick bet hahahahaha. Jag tycker namnet är fint men det är kanske inte så konstigt när jag själv har en dotter som heter Stella. Estelle Bernadotte klingar väl väldigt franskt och vackert. Jag tycker det ska bli jätteroligt att få följa den lilla prinsessans utveckling. Hoppas kungen snart lämnar över tronen till Victoria. Det tror jag de flesta hade uppskattat men vi får väl lugna oss så hon nu först och främst får lov att vara mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0