Krokad halsduk



En krokad halsduk i melerat tunt raggsocksgarn. Blev ganska stilren och passar bra i färgerna till mössan o vantarna som maken fått. Halsduken är krokad i enkel krokmaska enligt beskrivningen jag givit.

Nu är maten för helgen inhandlad. Bodil hämtade Stella i skolan men var inte här så länge då hon fick bekymmer med sin astma. Ett helsike när man inte kan andas som man ska. Hoppas hon blev bättre när hon kom hem och hittade sin bricanyl. I och med mitt ändrade schema kommer jag att ha ledigt 3 fredagar av 6 så jag hoppas vi snart kan hitta en ny dag för träff. Jag har gått o lyxat till det så from 1 feb ska jag bara jobba 96% inte illa för en sådan som jag som alltid jobbat minst 100%

Linda hade fått en dramatisk resa på planet till Thailand då en manlig passagerare hade blivit akut dålig och Linda hade fått arbeta med honom. Ett tag var de på väg att gå ner för landning i Afghanistan men hade då varit tvungna att vänta ett dygn innan de åter skulle kunna lyfta. Det hade tydligen löst sig med Lindas insats och när de kom fram så väntade ambulansen på mannen. Hoppas nu resten av semestern blir problemfri och att mannen blev bra igen.

Hannahs tåg från Stockholm strulade också då någon kraftledning var nedsliten och de kom inte iväg. När sedan tågen väl började röra sig stannade det flera ggr bla utanför Norrköping. Hitintills är hon försenad drygt 3 tim så vi får se vad det slutar med och hur lång tid det kommer att ta.

Doktorn ringde idag med provresultaten. Alla var inte så bra så nu är det en coloskopi som väntar härnäst. Varför ska det alltid vara en massa med hälsan. Jag vill ju bara att det ska vara som vanligt utan konstigheter så man slipper oroa sig. Lika bra att släppa det ett tag och inte tänka mer på det för det är troligen kö på dessa undersökningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0