Retro virkade tofflor

Idag får ni en bild av tofflorna som går till syskonet som ska ha tofflorna jag visade igår. Dessa är till en kille  i strl 30/31. Jag har virkat dem i dubbelt garn och som du ser på bilden är jag inspirerad av hur tofflorna såg ut förr för att få en retro look. Som avslutning har jag virkat ett varv runt skoöppningen med pälsgarn. Eftersom de är virkade i dubbelt garn blir de väldigt stadiga. Min kollega som ska ge dem till sina barn i julklapp avstod halkpluppar under. Jag har inget mönster på dem då de liksom det förra paret är gjorda på frihand. Däremot ska jag memorera dem så att jag kan göra ett par till mig själv när tillfälle ges. Dessa går att tvätta i maskin på 40 grader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0