Raggsockar med hjärta

Inatt väcktes jag av stormen och vid 5 tiden gav jag upp och gick ner i min  lilla hörna. Jag hann bli klar med dessa raggsockar med hjärta på hälen som jag började på igår innan någon hann vakna i huset. Även tvätten var klar innan 9 så det var en mycket effektiv morgon.....
 
Idag packas och förbereds det inför skidresan till Branäs. Det ska bli underbart att åka skidor. Köldgaranti har vi tydligen också. När man kollar väderprognosen ska det när vi kommer fram vara -20 men kännas som -28. Ingen som kommer att svettas här alltså.
 
Det knåpas nu med ett par virkade uggs i stl 31/32. Dessa måste göras helt annorlunda än dem jag gjort till bebis. De blir inte lika gulliga som de till bebis. Jag har utgått från en virkad raggsocka för att få med en bra fotlängd och så virkar jag slutligen en kant med pälsgarn. Den ena är klar men ni får vänta tills imorgon med att se resultatet. Därefter ligger det tre par raggsockar och väntar på sin tur.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0