virkad ugglemössa och klippstuga

 
En ny liten uggla har blivit till. Det är svårt att säga storleken eftersom barn har så otroligt stor skillnad på sina huvuden men jag gissar att den passar 4-6 år. Mönstret har jag ristat in under rubriken mönster :-)
 
Idag har jag jobbat jour i 12 timmar och det gick vansinnigt fort då jag höll på med statistiken för operation och slutförde juni. Jag reste iväg de två sista veckorna innan stängningen så den månaden har legat och väntat på mig. Klockan var närmre 14 innan allt var klart, utskrivet och uppsatt på väggen inne på operation inför öppningen på måndag. 
 
Jag passade också på att styrketräna lite efter det. Jag hade tagit med mig mitt expanderband och en annan liten grej som jag köpte i spanien som jag är mycket nöjd med.
 
med denna lilla sak kan man köra triceps, biceps och höfter med och den är väldigt smidig att ta med sig. 
 
Det blev en del springande på avdelningarna med blodprovstagningar och venflonsättningar förutom MEWS-rond. Innan jag hann säga kuckeliku så var klockan en bra bit över sju. Närmare kvart i 8 blev klockan innan jag kom ner till mitt rum. Med tanke på att jag slutade vid 8 så blev det lite bråttom att få ordning på allt men jag hann.
 
När jag kom hem stod det tacos på menyn och ett liiiiiitet glas rödvin råkade jag visst också hälla upp till mig. Samtidigt blev det klippstuga då både Julia och Stella skulle klippas. Stella började med Julia och kammade hennes hår så det skulle vara fint när jag skulle klippa
 
Julia har ett otroligt vackert hår så det gäller att klippa med omsorg. Synd man inte kan skryta med en sådan kalufs.......
 
 
hon skulle nästan kunna vara reklam för något schampoo eller liknande eller vad sägs.
 
 
och så här såg det ut när lilla Stella skulle fixas. Det var inget enkelt uppdrag kan jag lova. Den bästa beskrivningen är nog att försöka klippa rakt på en elvisp, ungefär så still satt hon med huvudet.
 
Nu ska jag hoppa i duschen så jag är klar inför morgondagens jour och därefter en liten snabbis bland stickorna :-)
 
Trevlig fredag alla.

Kommentarer
Postat av: Bara jag

Jag kan sen den lilla elvispen sitta där o du ska försöka klippa. Hahahahahaha

2012-08-18 @ 09:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0