Virkad ugglemössa nr 2

 
Precis som jag varnade för i förra inlägget finns det en risk för uggleattack och så är fallet för här har ni uggla nr 2. Denna ugglan är beställd av Bodils svärdotter som ska få en bebis inom en vecka om nu bebin har koll på sin almanacka där inne i magen. Hon ska ha ett par raggsockar till mössan så det blir ett set men garnet tog slut och jag har bara 3 cm kvar av det. Det räcker ju knappast till raggisar så nu är jag på garnjakt :-). Denna mössan är virkad i raggsocksgarn som är lite tjockare än mössa nr 1 och kommer att passa som bäst vid 6 mån ålder tror jag. Nu i höst kan bebin ha den med en tunn bebismössa under så varar mössan lite längre.
 
 
Dagen började med ett tidigt besök hos sjukgymnasten för akupunktur och är jag ändå var inne på nålar så passade jag på att åka till vårdcentralen och lämna blodprover för min vanliga halvårskontroll (jag är behandlad för giftstruma el. Bazedows som det också heter).
Tomas, sjukgymnasten, tyckte jag skött mig bra och på måndag ska jag få springa en runda på 2.5km för att kolla hur det går med mitt löparknä. Det blir återbesök hos honom på onsdag för nya nålar och utvärdering av måndagen.
 
När jag kom hem blev det frukost och sedan kan de flesta räkna ut att det blev inte så mycket annat gjort än handarbete då två ugglemössor sett dagens ljus :-).
 
Bodil min bff kom och hälsade på och då fick det bli en smaskig repris av gårdagen i form av våfflor 
 
här har vi min Bodil och blivande farmor med våfflan i högsta hugg <3. Det har nu blivit två härligt sociala dagar med fantastiska tjejer.. vilken semester :-)
 
Svärfar tittade också in ikväll på våfflor så nu har vi gjort tabberas på dem och det dröjer till nästa gång vi har våffelfest. 
 
Nu håller jag på med en väldigt färgglad ugglemössa då Stella har beställt en och själv har valt färgerna. Det kommer en bild på den imorgon. 
 
Handbollen gick super och nu är det åter lite friidrott. Det gäller att passa på att suga ut det sista av OS för nu är det strax slut och med det blir det fyra års lång väntan på nästa... 

Kommentarer
Postat av: Bara jag

Tack för en underbar em med goa våfflor o go hemgjord hallonsylt o go hemmagjorg saft.
Nyfiken nu på ugglemössa nr:3
Puss my BFF

2012-08-11 @ 09:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0