Ugglemössa och cupcakes

 
Ännu en virkad ugglemössa. Denna är virkad i brunt med cerise kanter och kan väl kanske falla en ung dam i smaken. Jag gissar att den passar någonstans mellan 3-6 år. Denna har ännu ingen ägare och är till salu för 150kr.
 
 
Idag testade Stella och jag det lilla impulsiva köpet av en cupcakemaker som vi hittade på media markt. Jag kan varmt rekommendera den. 
 
 
Det var verkligen så enkelt och fantastiskt som instruktionen lovade. I och med detta kommer detta hem nu att bli ett cupcakemakehome :-)
Stella och jag testade göra chokladmuffins som blev garnerade med silverströssel och så här superfina blev de.
 
 
De blev helt perfekt bakade. Det stod att om man använde form var det lättare att hålla mackapären ren men kunde göra så att inte muffinsen fick färg. Nu var det lite svårt att avgöra eftersom det var chokladmuffins men jag tyckte de såg helt ok bakade ut. Detta kan nog bli årets julklapp från mig till de mina :-)
 
Var hos sjukgymnasten idag..... han blev inte så glad på mig att jag hade fuskat.... hmm... ok... förlåt då ....
nya nålar och nytt besök inbokat till nästa vecka med garanti om att jag inte ska göra annat än vila... cross my heart.... 
Han berättade också att jag sprungit till mig en plattfot haha shit vad kvinnligt det låter. Jag som alltid haft ett högt fotvalv är då nu istället en plattfotsindian. Han rekommenderade mig att åka till Team sportia på Center Syd och fixa en sula som korrigerar det problemet. Antagligen är det också en bidragande orsak till att jag fick ett löparknä från början. 
Imorgon slutar jag kl 16 så då blir det att åka ner till Team Sportia och hålla tummarna för att de kan hjälpa mig. 
 
Nu sitter jag med ett par converse som ska flytta till Norge och till detta en god kopp te samtidigt som jag hoppas Bois ger Hammarby pryl :-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kommer ut en kväll så jag får smaka dina fina cupcake, sugen på o handla en sån själv

2012-08-21 @ 20:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0