Happy socks och converse

 
Idag har det blivit ett par happy socks. Dessa är stickade i ett tunnt raggsocksgarn med rundsticka nr 3. Storleken är 3-4 år. De är till salu om någon är sugen på dem annars går de till julskyltningen. Mönstret har du under rubriken "gratis mönster" om du är sugen på att göra ett par själv.
 
Det har också blivit ett par converse och dessa är en av de största jag har gjort hitintills med ett mått på 12.5 cm. Jag måste börja forska på hur långa barnens fötter är för en sak är säker, de är mycket längre än vad alla beskrivningar anger. Jag vet inte om det är så att barn har fått längre fötter genom tid och att mönstrena helt enkelt inte är uppdaterade för det kan omöjligt vara så att alla jag känner får storfotade barn.  Ni som har småbarn kommentera gärna barnets ålder och längd på foten så har jag lite att gå efter :-) 
 
 
Nu är det bäst att jag går tillbaka till stickorna. Idag har tusen idéer poppat upp och jag har kommit på en del nya saker jag skulle vilja förverkliga. Problemet är bara att dygnet är för kort för att jag ska kunna hinna med allt jag skulle vilja få ut. 

Kommentarer
Postat av: Bara jag

Dom är nog större än vad beskrivningen säger för vi prova lillans skor häromdagen när hon var 5 dygn o dom var redan för små :(

Svar: Det gör inte så mycket för det kommer ju nya när jag hälsar på henne och de är mycket större än de hon fick innan
nines-design

2012-08-25 @ 21:38:50
Postat av: Anonym

Liam, 6mån.; 11-11,5 cm.

Svar: Tack vännen jag antecknar :-)
nines-design

2012-08-26 @ 09:08:37
URL: http://mylindskog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0