Virkade tofflor



Nu är tofflorna klara och jag har bestämt mig för att försöka sälja dem. Jag föredrar nog lite kraftigare tofflor eftersom jag är en fryskyckling. Tofflorna är virkade med virknål 3.5 och mönstret har jag hittat på drops.se
http://garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=105&d_id=37&lang=se
De går att tvätta i 40 graders maskintvätt men inget sköljmedel eller torktumling.

Idag blev det igen en runda i Lill-Olas. Linda fick ihop 2.2km och jag fick ihop 10.69km. Det gäller att ligga i sista månaden nu. Jag sprang dock i mina gamla felaktiga skor eftersom de nya är nog när jag testat dem på löpbandet ett nr för stora så jag åker in efter jobb imorgon och försöker hitta ett par likadana fast mindre.

Jag har bara blivit lurad av två personer idag. Gubben som påstod att han gått ner 1kg trots att han igår tryckte i sig en massa mat och godis. Givetvis var det ett aprilskämt och så var inte fallet :-). Det andra var min onkel som sa jag skulle gå ut på gatan och kolla. Då trodde jag att han var där ute men icke sa nicke det var också ett skämt. Måste säga att så lugna o fina skämt är det sällan man kommer undan med så tackar för det.

Just nu håller jag på att avsluta ett par tofflor till som är beställda. Därefter blir det två golfmössor som också är bokade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0