Mobilgömma att ha runt halsen



En mobilgömma att ha runt halsen när jag är ute och springer. Den är ganska tråkig men jag ville inte ha en massa pynt på den eftersom jag ska ha den under tröjan. Den är busenkel att göra. Jag lade upp luftmaskor som matchade bredden på telefonen och virkade sedan stolpar till dubbel längd. Därefter virkade jag ihop den ena kanten med smygmaskor och när jag kom till ovankanten virkade jag luftmaskor till bandet så långt att jag fick den över halsen. Därefter virkade jag stolpar hela vägen och sist men inte minst virkade jag ihop andra sidan med smygmaskor. På så vis har jag inte behövt ta av garnet förrän allt var klart.

Det lär väl ta några dagar innan jag kan springa in den. Det nya viruset jag hittat har satt sig ordentligt så näsan rinner och rösten är nästan borta till omvärldens förtjusning. Nu får det baskemig snart vara slut på eländet jag ska ju springa om några veckor och måste komma i form tills dess. Ska jag fortsätta hålla på och prenumerera på virus lär det ju gå åt pipsvängen. Åhhhhh!!!

Idag blev nästintill ett mindre kaos på jobb då hur många som helst bokat av sina operationer i sista minuten och det gäller att få in nya på kort varsel samtidigt som någon operatör var lite långsammare än vad programmet bjöd på. Återkopplingen var inte heller fantastisk vilket gör det nästintill omöjligt att få ihop det. Det var med andra ord jäkligt skönt att gå hem när arbetsdagen var till ända......

kram alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0