Patentstickad streetmössa o krokade vantar







Ett härligt set med patentstickad streetmössa o krokade vantar var veckans beställning. Stella har ställt upp som modell då de äldre flickorna vägrar vara med på bild. Setet är gjort i Marks & Kattens Tuva garn som är i 100% ull. Rekommenderade stickor var 6 men jag har använt mig av strl 5. Vantarna är rundkrokade så det finns inga sömmar. Det känns väldigt aktuellt med vantar o mössa nu när höststormarna slår till vilket ger mig en påminnelse om att jag själv inte äger ett enda par vantar. Det slutar kanske med att jag själv får gå till affären och köpa mig ett par :-).

Nästa projekt som ligger på lut just nu är långa raggsockar och halsvärmare i ett set. Här tänker jag göra halsvärmaren lite olik mot vad jag har gjort med de andra. Den som ska ha setet är lite bohem så jag tror jag gör halsvärmaren i mosstickning för att den inte ska sitta mot halsen som de andra gör utan hänger lite mer löst.
Därefter ligger ett par raggisar till herr med superlånga skaft på vänt så jag är fortfarande inte arbetslös.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0