Mosstickad halsvärmare







En halsvärmare till svärmor har jag hunnit med innan avfärden. Den är stickad i acrylgarn för att inte stickas. Det är ett marinblått garn tillsammans med ett offwhite. Jag lade upp 50 msk på sticka 6 och stickade mosstickning i ca 110 cm. Jag vill inte ha den för lös då den ska kunna funka som huvudvärmare också se bild 1. Därefter sydde jag ihop den med osynlig söm.

Idag bär det av och jag har såklart varit vaken sedan 4 imorse. Kallas kanske resfeber också. Kan inte bestämma mig för vilken jacka jag ska ha med osv. Det blir säkert jättebra med en sömnlös natt när vi ska köra hela natten som kommer :-(. Vi beräknas vara framme vid 4 imorgon kväll så det blir många vakentimmar nu.

Lite jobb har jag också packat med mig. En halsvärmare som denna ovan i gammelrosa o offwhite samt en sjal och en mössa ska jag försöka hinna med på kvällarna. Nu gäller det bara att hålla sig på benen så man inte kommer hem i ett gipspaket :-).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0