Halsvärmare o lite blandat från Livigno






Rosa halsvärmare i gammelrosa o offwhite. Här har jag tagit ett rosa garn med 30% ull o resten acryl samt ett garn i offwhite i 100% acryl o lite tunnare för att det rosa ska dominera. Jag har lagt upp 50 msk på sticka 6.5 och stickat mosstickning i ca 70 cm och sedan sytt ihop kanterna med osynlig söm. Denna halsvärmaren ska olikt från de andra inte snurras två varv runt halsen utan endast ett men dubbelvikas på mitten istället. Denna halsvärmaren sitter inte lika tätt som de andra jag gjort utan är lite mer loosefit. Se bilden på min styvdotter som testar den. Den ska min underbara massörska få i gott nytt år gåva bara för att hon är en fantastiskt unik o vacker människa.

Jag vill såklart också bjuda på ett litet konfetti av blandade bilder från Livigno som jag fortfarande varmt rekommenderar om du inte varit där. Så otroligt många backar från blå till svarta pistar så alla blir nöjda.



Givetvis gjorde även tomten ett besök i Italien.




Såhär fint julpyntat var det där vi firade julafton. Men innan vi kom till middagen var vi med om följande.... hua



Som de tydligen idag vetande oansvariga föräldrar vi är :-) så fick samtliga barn o ungdomar en snöscootertur i julklapp. De körde själva men vad vi inte visste var att vi körde i stup på alpintopparna med noll i marginal...



Denna totalt ovetande mamma/styvmamma/svärmor trodde i sin trygga värld att vi skulle åka på plan mark runt sjöarna eller liknande. Jag hade ingen aning om att det skulle bli en tur med utsikt o utmaning i fokus.... mina barn/styvbarn/svärson tyckte dock det var supercoolt



Mina två styvbarn i fokus på scootern



Min superduktiga svärson kunde inte alltid hålla sig till backen som här utan råkade hela tiden hitta stup och offpister



Stella fick åka ambulansscooter ner en av dagarna från backen då hon inte orkade mer men hon var inte ledsen för det :-)



Min fina dotter i backen <3



2785 m över havet här är beviset



Sähär mysigt var det o koppla av efter en hel dags skidande.



Julfint i byn



Maken o svärsonen på julafton 



Härligt i backen :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0